divendres, 26 d’octubre del 2018

OSCAR GONZÁLEZ MARQUÉS , MISSIONER

DOMUND 2018

Benvolguda Comunitat  Ara que l’Església  celebrem el Domund  i ens convida a reflexionar amb el lema: “Canvia el món” vull  compartir unes lletres amb vosaltres.   El lema és molt encertat i ens convida a sa valentia. Per jo Canviar el món em fa pensar primer de  quin món xerram… del meu interior? Del món exterior com a societat i país.    Del meu món interior si puc compartir que conèixer Jesús, fer‐me seguidor d’ell i treballar per el seu  Regne ha produït uns canvis personals. Quan contempl  en perspectiva el camí personal de fe,  em  don compte  que Jesús poc a poc ha anat deixant peuada i que m’ha impulsat a ser missioner, a  sortir del meu interior i tractar precisament de intentar canviar el món.  I del món exterior que hem construït com a humans, sense cap dubte hi ha molts de canvis per fer.  Aquets dies mateix sortia una caravana de migrants d’Hondures cap els EEUU. Son entre 3000 i 3500  persones que volen canviar de vida, volen fugir de sa pobresa que esclavitza, surten per anar‐se’n de  sa violència quotidiana… Aquesta caravana –que molt bé podríem qualificar d’èxode‐ ens mostra  que Hondures no està bé. Que necessita molts de canvis per arribar a ser una societat justa i  fraterna.   I en don gràcies a Déu per ser a Hondures, per veure com aquesta gent humil i senzilla de la Rivera  Hernández ha canviat la meva escala de valors. No vull ser atrevit i dir que he canviat Hondures, estic  segur que no, però si crec que Paso a Paso ha canviat persones, ha donat oportunitats, ha ampliat  mires…   Per tant en aquesta jornada de reflexió tant de bo agafem amb responsabilitat el mandat de Canviar  el món.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada