divendres, 23 de gener del 2015

XEC MARQUES COLL

Benvolgudes amigues i amics de Menorca, na Yola m’ha convidat a ser present a la vostra reunió de preparació de la jornada d’infància missionera. Veig que la trobada será el 31 de gener, la festa litúrgica de Sant Joan Bosco, per a ell la dimensió missionera de la fe cristiana era essencial. Us desig una bons preparació de la trobada.

Jo fa un mes i escaig que som a Déukoué, és de les primeres presències dels salesians a Costa d’Ivori per allà els anys 80. El terreny de la missió és molt gran i va servir fa quatre anys com a camp de refugiats durant la guerra civil que va viure el país. Desprès amb ajuda de molta gent i amb la voluntat de continuar sent un espai de pau, d’acollida i de reconciliació s’han anat refent les infraestructures i amillorant-les. Déukoué és una petita ciutat d’uns 75.000 habitants. La nostra parròquia s’estén en un cercle de  més de 70 km. Hi ha moltes comunitats cristianes en aquests territori, son 80 repartides en 10 sectors, algunes estan formades per famílies burkinabés que exploten plantacions de cafè, cacau o hevea.

També tenim una escola de formació professional on 279 joves, aprenen diferents oficis. Per a finançar l’escola estem posant en marxa plantacions, cria de pollastres i producció d’ous de gallina. A mi em toca fer funcionar tota açò sense deixar perquè no ens faltin els doblers i que serveixin per els nostres objectius missioners i pastorals.

He trobat una gent molt acollidora, a la missió som una comunitat de 4 salesians i un altra de quatre salesianes. Hi ha ganes de fer feina i sobretot molta esperança en el futur desprès del trauma de la guerra civil, en el 2011 en un mes van ser massacrades en aquesta ciutat més de 700 persones.

Jo estic content, vaig arribar que tot era en marxa i vaig poc a poc entenent com les coses funcionen i creant confiança perquè anem trobant camins per a fer créixer la missió i aprofundir la nostra capacitat de ser missioners de la reconciliació i de la reconstrucció.

Una forta abraçada a tots i a totes, a cadascú i a cadascuna. Que la jornada de la infància missionera us sigui exitosa.

Xec Marquès Coll, salesià.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada